به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، امروز (دوشنبه هشتم خرداد) با حضور بابک عابدین، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی و رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران، نماینده شرکت چینی چنمینگ و جمعی از فعالان حوزه رسانه در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد.
در ابتدای این نشست، بابک عابدین، با اشاره به برگزاری این رویداد بینالمللی از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، گفت: برای معرفی بهتر این نمایشگاه، با تمرکز بر مخاطبان هدف مثل صاحبان برند و شرکتهایی که در حوزه چاپ، نشر و بستهبندی فعال هستند، ارتباط گرفتیم، در این میان با چاپخانهها و مصرفکنندگان مواد مصرفی و واسطهای و تولیدات بستهبندی نیز ارتباط خوبی داریم.
وی افزود: امسال تمرکز ویژهای بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی داشتیم زیرا هدف اصلی ما انتقال دانش به بدنه چاپ و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت است، به همین منظور تور بازدید و حضور در نمایشگاه برای دانشجویان پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: این رویداد امسال در دو طبقه مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی مجموعه ایران مال برگزار میشود، در سالن E0 نمایشگاه، فعالان حوزه ماشینآلات چاپ حضور دارند و در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع تولیدات خود را به نمایش میگذارند.
عابدین با اشاره به سالن E۱ به عنوان سالن اصلی نمایشگاه ایفپکس، توضیح داد: غرفهگذاران این سالن در فضایی به وسعت هفت هزار مترمربع به عرضه محصولات چاپی و ملزومات تولیدی چاپ میپردازند.
وی تاکید کرد: در این سالن تولیدات مواد مصرفی و خدمات سختافزار و نرمافزار حوزه چاپ و بستهبندی نیز ارائه خواهد شد.
وی از اختصاص فضا برای پاویون نوآوری و فناوریهای دانش بنیان صنعت خبر داد و گفت: در این بخش امکانات ویژهای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است، در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه حمایت کند، ما در ایفپکس فضایی ایجاد کردیم و امیدوارم دولت هم حمایت کند.
عابدین همچنین به حضور فیزیکی ایفپکس در قالب غرفه و معرفی در رویدادها و نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تیمهای بازاریابی ایفپکس برای رفع نیاز مصرف حوزههای مختلف چاپ و بستهبندی با حضور در رویدادهای داخلی و خارجی تلاش میکند بازدیدکنندگان تخصصی را به نمایشگاه آینده چاپ ایران دعوت کند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در این زمینه توضیح داد: کار خود در حوزه بازاریابی بینالمللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز کردیم، از طریق شبکههای اجتماعی نیز کارهای زیادی انجام دادیم تا در جوامع بینالمللی این رویداد را معرفی کنیم.
وی تأکید کرد: در تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئتهای تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم، در این راستا در بخش بینالملل هیات تجاری فعالان چاپ و بستهبندی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
نمایشگاه فقط چهار روز نیست
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به مذاکره با مراکز تجاری ایران کامرون، ایران غنا و .. گفت: در ادامه فعالیتهای اطلاعرسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بستهبندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.
عابدین در بخش دیگر این نشست از همکاری با ۹ همکار رسانهای در صنعت چاپ خبر داد و گفت: این نمایشگاه یک رویداد بینالمللی ملی است و علاوه بر رسانههای داخلی در بخش بینالمللی با گروه رسانهای پرینت مدیا که یک رسانه فعال در حوزه چاپ است، قراردادی بسته شده تا این رویداد در منطقه نیز پوشش داده شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان نمایشگاه در نشریات تخصصی، ادامه داد: نخستین شماره خبرنامه تخصصی و ماهانه نمایشگاه منتشر شده و قرار است برای بیش از دو هزار مخاطب با جدیدترین اخبار و اطلاعات مرتبط با حضور غرفهداران و فعالان حوزه چاپ و بستهبندی را اطلاع رسانی کند، این نشریه به عنوان یک خبرنامه داخلی با هدف حفظ ارتباط با جامعه هدف در طول سال منتشر خواهد شد.
عابدین یادآور شد: نمایشگاه فقط چهار روز نیست، بلکه یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد، ما نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم ببخشیم.
به گفته وی، در طول برگزاری نمایشگاه، ۶ کارگاه آموزشی برای این رویداد در نظر گرفته شده که نگاه آیندهنگرانه برای آن در نظر گرفته شده و موضوعاتی مثل تحول نرمافزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ، نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای (ضد جعل) در آینده صنعت چاپ، جایگاه ساختار طراحی در آینده صنعت چاپ و بستهبندی، روند دیجیتالسازی چاپ صنعتی و تکنولوژیهای نوین در آن دنبال میشود.
حضور پررنگ شرکتهای معتبر در ایفپکس
بخش دیگر این نشست که با حضور نماینده شرکت چنمینگ همراه بود، به معرفی توانمندیهای این کارخانه اختصاص داشت، عابدین با بیان اینکه این کارخانه به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد است، گفت: ما امسال توانستیم شرکت چنمینگ را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا دنیا است، به عنوان اسپانسر در نمایشگاه داشته باشیم، این مجموعه با ۲۰ خط تولید در نقاط مختلف چسن و تولید سالانه ۶ میلیون تن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکتهای فعال در این حوزه است.
وی ادامه داد: ما برای صادرات محصولاتمان به بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم، حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکانپذیر نیست و حضور این شرکت چینی میتواند در تامین مواد اولیه مناسب برای شرکتهای چاپ و بستهبندی اهمیت زیادی داشته باشد.
عابدین همچنین به حضور یکی از شرکتها ایتالیایی فعال در حوزه بستهبندیهای انعطافپذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در این رویداد به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی میکند، ما تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامهمان این است که حداقل ۳۰ درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهای اختصاص داشته باشد.
بی، مدیر ایران و منطقهای شرکت چنمینگ نیز در سخنانی گفت: تمام خطوط تولیدی چنمینگ را در این رویداد به نمایش میگذاریم و هرچه بتوانیم را به تولیدکنندگان ایرانی ارائه میدهیم. از تمام چاپخانهها، برندها و کسانی که مصرف محصولات چاپی دارند دعوت میکنیم به این رویداد بیایند و با برند ما از نزدیک آشنا شوند.
نمایشگاهی با مجوز سازمان توسعه تجارت
در ادامه این نشست حسینی، مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال نیز در سخنانی گفت: این سایت نمایشگاهی ۴۵ هزار متر مربع دارد و فضای مفیدی که برای نمایشگاهها اختصاص داده شده ۱۵ هزار متر مربع است، مجموعه ایران مال ۲۰ هزار پارکینگ دارد که نزدیک به ۲۰۰ پارکینگ اختصاصی برای نمایشگاه است.
وی ادامه داد: این مجموعه قابلیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی، ورک شاپها، کنگرهها و رویدادهایی مثل ایفپکس دارد.
عابدین در ادامه صحبتهای مدیر مرکز نمایشگاهی ایرانمال با اشاره به اخذ تمام مجوزهای نمایشگاهی برای این رویداد تأکید کرد: طبق تفاهمنامه مرکز ایران مال با سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت، تمام نمایشگاههایی که در ایرانمال برگزار میشوند از این سازمان مجوز میگیرند و دغدغهای در این زمینه وجود ندارد.
پایان پیام/
نظر شما